پرش لینک ها

جراحی زیبایی زنان

جراحی زیبایی زنان اصطلاحی گسترده است که شامل جراحی های متعددی از جمله لابیاپلاستی، کاهش هود کلیتورال، تقویت لب های واژن، واژینوپلاستی و تقویت نقطه G است.

طی دهه های گذشته، علاقه به جراحی زیبایی دستگاه تناسلی افزایش یافته است. هنگامی که زنان از مزیت ها و همچنین اثربخشی برخی از این عمل ها در بالا بردن کیفیت روابط زناشویی مطلع شوند، با آگاهی بیشتر می توانند در مورد انجام این عمل های زیبایی تصمیم بگیرند.

انتخاب بهترین جراح زیبایی زنان در نتیجه این جراحی ها بی تاثیر نیست. اگر تصمیم دارید که یکی از انواع جراحی های زیبایی واژن را انجام دهید اما اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم و ویژگی های بهترین جراح زیبایی زنان را معرفی کنیم.

آناتومی واژن

قبل از آن که به سراغ معرفی خدمات جراح زیبایی زنان و ویژگی های او بپردازیم ابتدا به معرفی بخش های مختلف واژن خواهیم پرداخت تا با دید کامل تری از آناتومی دستگاه تناسلی زنان با انواع جراحی ها آشنا شوید.

لابیاماژور: به لبه های بیرونی واژن لابیاماژور گفته می شود که همرنگ پوست بدن است و سایر اجزا را می پوشاند.

لابیامینور: به لبه های کوچک واژن که پوست نازکی دارد و دور تا دور دهانه واژن را می پوشاند لابیاماژور می گویند.

دهانه واژن: به محل دخول واژن که ترشحات طبیعی واژن و … از آن خارج می شود دهانه واژن می گویند که رابطه جنسی واژینال از آن طریق انجام می شود.

پرینه: پرینه محلی بین سوراخ مقعد و دهانه واژن است.

جراحی زیبایی زنان
جراحی زیبایی زنان

جراحی زیبایی زنان چیست؟

جراحی های زیبایی زنان شامل روش های مختلفی برای زیباسازی و جوانسازی واژن است که تکنیک ها و روش های مختلفی را در برمی گیرد.

با افزایش سن و یا در اثر برخی از بیماری ها، بافت واژن شل شده و حالتی افتاده و آویزان پیدا می کند.

علت این امر از بین رفتن خاصیت کشسانی و ارتجاعی بافت اطراف واژن است که سبب چین و چروک نیز می شود. همچنین ممکن است در طولانی مدت رنگ واژن تغییر کند و تیره شود.

همه این عوامل موجب می شود که واژن ظاهری پیر و تیره داشته باشد.

 

جوانسازی واژن به طور تخصصی شامل اعمالی است که موجب از بین رفتن چین و چروک، سفت و محکم شدن واژن، روشن شدن رنگ واژن و غیره می گردد که شامل پرینوپلاستی، واژینوپلاستی و …. است و موجب ترمیم بافت واژن و لگن شده و آنها تقویت می کند.

تکنیک های جراحی مورد استفاده ممکن است شامل کالبد شکافی پوست به طور سنتی یا استفاده از منابع مختلف انرژی مانند لیزر، فرکانس رادیویی یا سونوگرافی باشد.

تکنیک های مختلف با استفاده از منابع مختلف انرژی نتایج بهتری از جراحی و همچنین کاهش عوارض را به دنبال دارد.

 

مزایای جراحی زیبایی دستگاه تناسلی یا FCGS

جراحی زیبایی دستگاه تناسلی زنان (Female Cosmetic Genital Surgery) که به اختصار به آن FCGS گفته می شود، اصطلاحی است که از آن برای کلیه اقداماتی استفاده می شود که مربوط به جنبه های زیبایی و عملکردی دستگاه تناسلی زنان است.

اگرچه ابتدایی ترین اقدامات پزشکی و جراحی بر روی دستگاه تناسلی زنان در سال ۱۹۸۴ مورد بررسی قرار گرفت اما شروع دوباره و جدید مربوط به جراحی های زیبایی زنان در سال ۲۰۰۷ رونق یافت و به سرعت مورد حمایت قرار گرفت؛ زیرا پتانسیل تأثیرگذاری قدرتمند FCGS بر کیفیت زندگی را نمی توان نادیده گرفت.

بانوانی که جراحی زیبایی دستگاه تناسلی را انجام می دهند علاوه بر درمان شل بودن واژن مشکلات دیگری که در واژن وجود دارد را می‌تواند رفع نمایند.

برخی از فوایدی که جراحی زیبایی واژن دارد را در زیر عنوان کردیم. به طور خلاصه، مزایای جراحی زیبایی واژن عبارتند از:

بهبود کیفیت روابط جنسی
افزایش اعتماد به نفس زن
جوانسازی واژن
افزایش رطوبت واژن
درمان مشکل افتادگی واژن
درمان مشکلات بی اختیاری ادرار و مدفوع
قوام بافت های واژن (افزایش مقاومت بافت واژن)

رفع مشکلات مربوط به ناهنجاری های واژن
جوانسازی و زیبا شدن واژن
افزایش میل جنسی
حجیم سازی لابیاها (در مواردی که لابیاها بسیار کوچک می باشند)
درمان مشکلات خشکی واژن
روشن کردن پوست ناحیه تناسلی

انواع خدمات جراح زیبایی زنان

بارداری، یائسگی، اختلال عملکرد جنسی و شرایط مربوط به آن می تواند تاثیر عمیقی بر کیفیت زندگی و اعتماد به نفس خود زن داشته باشد.

بنابراین قابل درک است که هر روشی که بتواند چنین شرایطی را بهبود بخشد، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هدف از این بررسی کوتاه، مروری بر روش های موجود است که تحت عنوان FCGS قرار می گیرند و منجر به اعمال اخلاقی این روش ها برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی زنان می شود.

اگرچه روش های بی شماری در دسته بندی جراحی زیبایی واژن قرار می گیرد، اما ما مروری بر معمول ترین جراحی زیبایی واژن و انجام آن، یعنی لابیاپلاستی، هودوپلاستی و جوان سازی واژن، پرینوپلاستی (پرینورافی) و واژینوپلاستی داریم.

کاهش یا افزایش لابیا ماژور، هایمنوپلاستی، افزایش نقطه G، ترمیم واگرایی لابیا ماژورا، کاهش پوست پرینه، کاهش مونس پوبیس و چند روش دیگر نیز در حیطه جراحی زیبایی زنان قرار می گیرند که نسبت به سایر روش ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با انواع جراحی های زیبایی زنان آشنا می شویم.

لابیاپلاستی

در طول جراحی لابیاپلاستی بدلیل عدم تقارن و بزرگی لب های کوچک دستگاه تناسلی زنان لب های داخلی و خارجی واژن اصلاح می شوند تا واژن حالتی زیبایی پیدا کند.

فرم ظاهری لابیا مینور (لبه های اطراف واژن ) در زنان متفاوت است در بعضی از موارد فرم لابیای مینور و بزرگی و کوچکی آن مادرزادی می باشد و در برخی موارد به دلیل بارداری یا اختلالات هورمونی می باشند.

واژن با افزایش سن دچار کوچک شدن، تیرگی رنگ لابیا، شل شدن ،چروکیده، خشک شدن و غیرقرینگی می شود.

لابیاپلاستی شامل اصلاح شکل لابیاماژور (لب بزرگ واژن) یا لابیامینور (لب کوچک واژن) است که معمولاً کاهش اندازه لابیامینور را در پی دارد.

لابیاپلاستی یکی از بیشترین عمل هایی است که در حوزه جراحی زیبایی واژن انجام می شود. اصلی ترین هدف در این عمل جراحی،  اغلب حفظ خط لب و حفظ رنگ لبه واژن است.

تکنیک های مختلف جراحی شامل برداشتن منحنی، برداشتن گوه V، برداشتن گوه تحتانی و بازسازی فلپ فوقانی، جراحی پلاستیک Z انجام می شود و سایر اعمال و تکنیک ها در این نوع جراحی کمتر استفاده می شود و تمرکز آن بر روی قرینه سازی لابیا است.

 

در این عمل، جراح لابیاپلاستی برش هایی را در ناحیه لابیا ایجاد می کند. برای ایجاد برش می توان از سوزن الکترو جراحی، لیزر یا یک مولد RF استفاده کرد.

بافت لب، به همان اندازه که لازم است، به صورت خطی برش داده شده و به صورت دلخواه تراشیده می شود. سپس، لبه های بریده شده با بخیه ظریف قابل جذب ترمیم و دوخته می شوند.

در این روش، لابیاهای واژن به اندازه ۱ سانتی متر از داخل رحم بیرون زدگی دارند. در واقع قسمت های آویزان و اضافی لابیا برش داده شده و اندازه آن به ۱ سانتی متر می رسد. حفظ خط طبیعی لب ها با این روش امکان پذیر نیست زیرا بسیاری از بانوان درخواست دارند که لبه های تیره لابیا نیز برداشته شود.

از مزایای آن می توان به لب های کوچک و مستقیم صورتی رنگ در واژن اشاره کرد. خطرات نیز شامل برداشت بیش از حد یا قطع کامل لابیا است که بسیار نادر است.

 

انواع تکنیک های لابیاپلاستی :

برداشتن گوه V در لابیاپلاستی

این تکنیک رایج در لابیاپلاستی شامل برداشتن یک گوه V شکل از بافت لب واژن است. برداشتن گوه V به روش های مختلف صورت می گیرد که روش برداشتن خطی یکی از معمول ترین روش های لابیاپلاستی است.

با استفاده از این تکنیک، لب های واژن کوچکتر و یکنواخت تر شده و همچنین تیرگی هایی موجود در لبه ها نیز از بین می رود.

گاهی تکنیک برداشت گوه V ممکن است باعث ایجاد زخم و خونریزی بیشتر نسبت به سایر تکنیک ها گردد.

مطالعات متعدد در مورد لابیاپلاستی ها میزان بالایی از رضایت کلی، از جمله بهبود عزت نفس را در افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی واژن قرار گرفته اند، نشان می دهد که مربوط به رضایت از روابط جنسی و اعتماد به نفس در برقراری رابطه است.

مرحله اول: جراح محل های برش را مشخص می کند.

مرحله دوم: برش ها ایجاد و نواحی موردنظر جدا می شود.

مرحله سوم: محل برش بخیه و به هم متصل می شود.

 

کاهش هود کلیتورال (هودوپلاستی)

هود کلیتورال، که از نظر آناتومیکی به نام preputium clitoridis خوانده می شود، شکافی است که شامل لابیا مینور (قسمت خارجی کلیتوریس واژن) می شود.

کاهش هود کلیتورال، که بعضاً به آن هودکتومی کلیتورال گفته می شود، یک روش جراحی برای جداسازی و برداشتن از بافت کلیتورال است که در واقع پوست اضافی در چین اطراف کلیتوریس را از بین می برد.

کاهش هود کلیتورال از نظر پزشکی کاملاً با کلیتوریدکتومی که شامل برداشتن و جراحی کلیتوریس متفاوت است.

از مزایای هودوپلاستی می توان به بهبود عملکرد جنسی به کمک در معرض قرار گرفتن یک منطقه بزرگتر از کلیتوریس برای افزایش رضایت جنسی و در بعضی مواقع، داشتن ظاهر زیبا، جلوگیری از ایجاد عفونت و کمک به نکات بهداشتی و غیره اشاره کرد.

به طور کلی هدف از انجام این جراحی زیبایی واژن، کاهش طول و برآمدگی شیار کلیتوریس است که معمولاً شامل یک لابیاپلاستی برداشتن گوه و به دنبال آن برداشتن دو طرفه پوست اضافی کلاهک جانبی است که باعث کاهش اندازه کلی لبهای کوچک و همچنین هود کلیتورال می شود.

تنگ کردن واژن

گشادی واژن از جمله دلایلی است که باعث کاهش میل جنسی و همچنین کاهش اعتماد به نفس خانم ها می شود و میتواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

زنانی که زایمان های متعدد زیادی داشتن ممکن است با شلی و گشادی واژن خود مواجه شوند که در این صورت تصمیم به تنگ کردن واژن خود می گیرند روش های متعدد زیادی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که می تواند به زنان و رابطه جنسی آن ها کمک کند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای درمان گشادی واژن کشف شده است که جراح زیبایی زنان با توجه به وضعیت بیمار بهترین روش درمانی را به او پیشنهاد خواهد داد تا نتیجه ای عالی کسب کند.

تنگ کردن واژن با نخ

تنگ کردن وان با نخ از جمله روش های کم تهاجمی است که بانوان از آن رضایت فراوانی دارند.

برای تنگ کردن واژن با نخ از نخ های مخصوصی استفاده می شود که نیازی به کشیدن و خارج کردن ندارد و توسط بدن جذب می شود. خوشبختانه تنگ کردن واژن با نخ عوارض بسیار کمی دارد و نتیجه آن فوق العاده است.

تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر تاثیر بسیار زیادی در باز گرداندن محیط اسیدی به واژن و بهبود عملکرد مخاط مانند قبل دارد.

لیزر باعث می شود بافت هم بند و پوشش سطحی واژن تحریک شود و بافت واژن افزایش ضخامت داشته باشد.

انجام لیزر بدون درد است و تنها احساس یک ناخوشایندی مبهم و بدون درد دارد که بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یکی از انواع جراحی زیبایی واژن است که به طور کلی بر روی سفت کردن و محکم کردن عضلات واژن و در واقع تنگ کردن واژن تمرکز دارد.

این عمل بر عکس لابیاپلاستی که فقط روی لابیای واژن انجام می شود، علاوه بر لابیا، عضلات و بافت های اطراف واژن را نیز کشیده و موجب تنگ شدن دهانه واژن و سفت شدن آن می شود.

به طور کلی این عمل برای سفت کردن کانال واژن طراحی شده است و شامل برداشتن مخاط اضافی واژن است. ممکن است بهترین جراح زیبایی زنان تهران در این پروسه عمل جراحی لواتور پلاستی را نیز انجام می دهند که  بهتر است از این امر اجتناب شود زیرا این امر می تواند باعث دیسپارونی قابل توجه شود.

بنابراین با استفاده از واژینوپلاستی می توان دهانه واژن را تنگ و عضلات را محکم و سفت کرد که علاوه بر زیبایی ظاهری واژن، لذت جنسی را در فرد افزایش دهد.

پرینوپلاستی

پرینوپلاستی یکی از روشها و جراحی زیبایی واژن به شمار می رود. این جراحی همانطور که از نام آن پیداست، مربوط به تقویت و تغییرات عضلات پرینه می باشد.

پرینه به ناحیه ای گفته می شود که حد فاصل مقعد تا واژن است.

این عمل که با نام پرینورافی نیز شناخته می شود، شامل بازسازی و جراحی داخل رحم و واژن با سفت شدن عضلات پرینه به منظور کاهش اندازه دهانه واژن است.

این جراحی غالباً همراه با کولپورافی خلفی انجام می شود، به آن کولپوپرینورافی گفته می شود. پرینوپلاستی معکوس شامل بازسازی بافت اسکار ناشی از لیکن اسکلروزوس یا جراحی قبلی برای درمان دیسپارونی است.

هدف جراحی پرینوپلاستی تقویت کف لگن در داخل و داخل رحم برای تولید یک پرینه بزرگ، بازسازی عضلات پرینه، سفت شدن داخل رحم و حفره واژن است.

این روش جراحی، اگر به درستی انجام شود، دهانه واژن را بازسازی می کند که به نوبه خود منجر به ایجاد فشار در آلت تناسلی و ناحیه کلیتورال می شود که در به ارگاسم کلیتورال کمک می کند.

در ۳ مرحله این تزریق انجام می شود:

تزریق چربی و ژل در واژن

تزریق چربی به ناحیه تناسلی بیشتر در سنین بالا مورد توجه قرار می گیرد. زیرا با افزایش سن این قسمت از بدن چربی خود را از دست می دهد و لبه های اطراف واژن بدون چربی می شوند.

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

برداشتن چربی از ناحیه ای از بدن خود فرد
تصفیه کردن چربی برای استفاده شدن مجدد
تزریق چربی در ناحیه تناسلی

برای تزریق ژل به واژن در این قسمت از بدن به صورت موقت و یا دائمی که از جنس سیلیکون می باشند باید با یک پزشک جراح زیبایی زنان که متخصص این کار می باشد مشورت های لازم صورت گیرد که در صورت تایید این تزریق صورت گیرد.

 

ماندگاری این ژل ها و چربی های تزریق شده در افراد مختلف گوناگون بوده اما این روش ها دائمی نمی باشند زیرا بعد از مدتی این ژل ها و چربی ها جذب بافت می شوند و تاثیر خود را از دست خواهند داد.

این تزریق نیاز به بی هوشی ندارد و با بی حسی موضعی قابل انجام است. بعد از تزریق ژل به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال زیبایی و جوانی ناحیه تناسلی ماندگار خواهد بود و امکان تزریق مجدد چربی در آن وجود خواهد داشت.

همانطور که در قسمت های قبل توضیح داده شد، همه روش هایی که برای جوانسازی و زیبایی واژن صورت گرفت، به صورت تهاجمی و استفاده از جراحی بود.

این روش ها با اینکه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب نتایج مطلوبی را نیز به دنبال دارند، اما به علت تهاجمی بودن ممکن است خطراتی مانند خونریزی، عفونت، ایجاد جای زخم و اسکار را نیز در پی داشته باشند.

در این صورت ممکن است بسیاری از افراد به علت ترس از این نوع جراحی ها، از جراحی ناحیه تناسلی خودداری کنند.

اما علاوه بر این روش های تهاجمی، انواعی از روش های غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی نیز وجود دارد که با استفاده می توان بافت واژن را احیا و تغییراتی را در جهت زیبایی آن ایجاد کرد. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

زیباسازی واژن با استفاده از انرژی RF

RF به فرکانس امواج رادیویی گفته می شود. با استفاده از انرژی حاصل از این امواج می توان بدون آسیب به سلول ها و بافت های اطراف، فشار آب میان بافتی را در ناحیه مورد نظر بالا برد.

در این حالت بدون ایجاد حرارت و تخریب اجزای سلولی، بافت حالتی سفت و محکم پیدا می کند. در این روش، با افزایش استحکام بافت واژن، کانال و حفره واژن نیز سفت تر و تنگ تر می شود.

دستگاه های مورد استفاده برای اعمال انرژی امواج رادیویی انواع مختلفی دارد که نسل جدید آن با افزایش فشار در آب میان بافتی باعث ایجاد تغییرات و بهبود کیفیت بافت دیواره واژن می شود.

بنابراین استفاده از دستگاه های جدید RF واژن به علت عدم آسیب به بافت ها و سلول ها، جز روش های غیر تهاجمی در جراحی زیبایی واژن قرار می گیرد.

سفید کردن واژن با استفاده از دستگاه لیزر

استفاده از امواج لیزر و انرژی حاصل از آن، همواره در بسیاری از روش های زیبایی کاربرد داشته است. امواج لیزر هنگامی که به صورت متمرکز به یک ناحیه بتابد، باعث ایجاد گرمای بسیار زیادی می شوند که این گرما می تواند مفید باشد.

با تابش لیزر بر روی بافت واژن، تولید کلاژن و الاستین تحریک می شود. این دو مادّه از جمله مهمترین اجزای ماتریکس بین سلولی هستند که در حالت کشسانی و استحکام بافت تاثیر بسزایی دارند.

با افزایش این دو ماده بافت واژن سفت تر شده و خونرسانی به آن بیشتر انجام می گیرد. افزایش خونرسانی در نتیجه افزایش حرارت، موجب از بین رفتن تیرگی های واژن و جوانسازی آن می گردد.

اما به دلیل ایجاد حرارت و احتمال سوزش خفیف در این ناحیه، دستگاه لیزر جز روش های کمتر تهاجمی در جراحی زیبایی واژن دسته بندی می شود.

نوع دستگاه لیزر و همچنین دوز استفاده شده در ناحیه مورد نظر، از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سفید کردن واژن است که باید به آن توجه کرد تا نتایج مطلوبی حاصل گردد و همچنین عوارض جانبی مانند سوزش و التهاب نیز به حداقل رسد.

ویژگی های بهترین جراح زیبایی زنان تهران

جراحی زیبایی واژن نه تنها در اکثر کشورهای اروپایی طرفدار پیدا کرده است، بلکه این جراحی در کشور ما نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است.

اکنون که با انواع جراحی زیبایی واژن آشنا شدیم، لازم است که به این نکته اشاره کنیم که جراحی ها حتماً باید توسط بهترین جراح زیبایی زنان انجام شود تا نتایج مناسبی به همراه داشته باشد.

به همین دلیل حتماً باید پیش از انجام این جراحی ها به خوبی بررسی کنید و از میان متخصصان زنان، بهترین جراح زیبایی زنان تهران را انتخاب کنید.

 

برای آشنایی بهتر با ویژگی های بهترین جراح زیبایی زنان، باید یک سری شناخت ها را از متخصص داشت.

یک جراح زیبایی زنان خوب باید با دقت و صبر اقدام به معاینه فرد کند و با بررسی بیمار و بیماری فرد، اقدام به برطرف کردن مشکلات و بیماری هاری فرد نماید.

متخصصی که به عنوان بهترین جراح زیبایی واژن تهران شناخته می شود باید با تمامی آناتومی، بخش و اعصاب درگیر با واژن آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند در حین انجام جراحی بدون هیچ آسیبی به اعصاب و بافت واژن اقدام به جراحی زیبایی نماید.

یک جراح زنان خوب باید با تمامی متدهای روز دنیا آشنا باشد. دکتر جعفری جراحی زیبایی زنان را با متدهای روزی دنیا انجام می دهند.

شما عزیزان باید بدانید که جراح شما در خصوص جراحی زیبایی واژن چه مدارکی را دارد و در این زمینه تخصص و تبحر کافی را دارد یا خیر.

دکتر جعفری جراح زیبایی زنان تمامی مدارک پزشکی و علمی را در خصوص عمل زیبایی دستگاه تناسلی دارد.

داشتن علم و دانش در خصوص عمل زیبایی واژن را یک جراح باید داشته باشد، علاوه بر آن جراح زیبایی واژن باید دارای هنر باشد که این جراحی را با ظرافت و دقت خاصی انجام دهد.

یک جراح خوب باید پس از عمل تمامی نکات و مراقبت های پس از جراحی زیبایی واژن را به بیمار اطلاع دهد تا بیمار به خوبی بتواند دوران نقاهت پس از عمل را بگذراند

 

جراحی-زیبایی-واژن

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.