پرش لینک ها

سفید کردن واژن

علت تیرگی لبه های واژن چیست؟ آیا سفید کردن واژن با کرم ماندگاری دارد؟ آیا سفید کردن واژن با جوش شیرین تاثیر دارد؟ بهترین روش سفید کردن واژن چیست؟ برای آگاهی بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

دلایل تیرگی واژن چیست؟

تیرگی واژن می تواند دلایل متعددی داشته باشد که مهم ترین آنها عبارتند از:

ژنتیک

اصلی ترین دلیل تیرگی ناحیه تناسلی زنان ژنتیک است و دختران در هنگام بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی، شاهد تغییر رنگ در برخی از نواحی به خصوص واژن می شوند. البته لازم است این نکته را بیان کنیم که تیرگی واژن در افرادی که پوست های تیره دارند طبیعی است.

افزایش سن

با افزایش سن تولید و انتشار رنگدانه های پوست به خوبی انجام نمی گیرد به همین دلیل این مسئله باعث تیرگی واژن می شود.

شیو کردن بیش از حد موهای زائد

استفاده بیش از حد از ژیلت و یا اپیلاسیون می تواند یکی از دلایل تیرگی ناحیه تناسلی زنان باشد.

برخی از عوامل دیگر مانند پوشیدن لباس های تنگ، انجام برخی از ورزش ها مانند دوچرخه سواری و اسب سواری، چاقی و افزایش وزن، داشتن رابطه جنسی با شریک های جنسی متعدد، عفونت واژن، اختلالات تیروئید و کمبود برخی از ویتامین ها در بدن زنان می تواند عامل تیرگی واژن باشد.

انواع روش های سفید کردن واژن

ممکن است شما روش های خانگی بسیاری برای سفید کردن واژن به گوشتان خورده باشد که رایج ترین آنها شامل استفاده از آب لیمو برای رفع تیرگی واژن، روشن سازی واژن با سفیده تخم مرغ، سفید کردن واژن با جوش شیرین است که تمامی این روش ها نیاز به زمان بسیار طولانی و تکرار آن ها در طولانی مدت دارد و در اکثر مواقع نیز موثر نیستند.

برای مثال یکی از روش هایی که برای روشن سازی واژن بین مردم رایج شده است استفاده از محلول آب و جوش شیرین است. این محلول خاصیت قلیایی دارد و برای کاهش اسید استفاده می شود که برای کاهش عفونت مخصوصا در ناحیه تناسلی توصیه می گردد اما تاثیر زیادی در ملانین و رنگدانه های پوست ندارد. از این رو نمی توان از آن به عنوان سفید کننده ناحیه تناسلی یاد کرد.

روش دیگری که برای سفید کردن واژن از آن یاد می شود کرم های موضعی واژن هستند. تبلیغات زیادی درباره کرم های سفید کننده واژن وجود دارد که اثرات دائمی برای آن ذکر می شود. باید گفت این کرم ها تاثیر موقت داشته و دائمی نیست و میزان سفید کردن واژن نیز موقتی است.

اما چنانچه به دنبال بهترین و سریعترین راه برای روشن سازی واژن هستید از روش های زیر استفاده کنید:

🔴 سفید کردن واژن با لیزر CO2 فرکشنال

🔴 روشن سازی واژن با کربوکسی تراپی

🔴 سفید کردن واژن با مزوتراپی

🔴 سفید کردن وازن با استفاده از محلول revo

سفید کردن واژن با لیزر جزء بهترین و موثرترین روش ها برای روشن سازی واژن است. البته گاهی تشخیص پزشک متخصص زنان استفاده ترکیبی از روش های گفته شده برای دریافت نتیجه بهتر است.

  • جدیدترین روش سفید کردن ناحیه تناسلی

    روشن شدن پوست ناحیه تناسلی از مهمترین درخواست های این روزهای بانوان است. بسیاری به دنبال بهترین و جدید ترین روش های روشن سازی ناحیه تناسلی هستند. استفاده از لیزر، کربوکسی تراپی توصیه متخصصین زنان است. اما امروزه روش دیگری نیز در کنار این روش ها وجود دارد و آن هم استفاده از محلول revo است.

مزیت سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می شود از سایر روش های سفید کردن واژن متمایز کرد. که عبارتند از:

بدون درد و بخیه

سفید کردن واژن با لیزر یک عمل سرپایی است و بدون بیهوشی انجام می گیرد. در طول انجام بلیچینگ واژن فرد دردی را احساس نمی کند و بعد از اتمام لیزر نیازی به بخیه زدن نیست.

ماندگاری لیزر

یکی از اصلی ترین مزایای روشن سازی واژن با لیزر نسبت به سایر روش های سفید کردن ناحیه تناسلی ماندگاری بیشتر آن می باشد. معمولاً در روش های سنتی رفع تیرگی واژن مانند استفاده از گیاهان دارویی، کرم ها و ….  نتیجه موقتی داشته و بعد از گذشت چند ماه شاهد تغییر رنگ مجدد واژن خواهید بود.

جوانسازی واژن

سفید کردن واژن با لیزر علاوه بر روشن سازی ناحیه تناسلی، به دلیل فعال سازی دوباره کلاژن سازی باعث جوانسازی واژن نیز می شود.

روشن سازی واژن در کوتاه ترین زمان

سفید کردن واژن با لیزر حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد. که این ویژگی را هم می توان جزء مزیت های اصلی این روش نسبت به روش های قدیمی اضافه کرد. در روش هایی مثل استفاده از کرم های روشن کننده واژن برای دریافت پاسخ مثبت باید چندین ماه از این کرم ها استفاده کرد، که استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی و یا حتی گیاهی می تواند پوست را ضعیف کند.

هزینه مناسب

برای رفع تیرگی واژن به کمک کرم های روشن کننده واژن و یا داروهایی شیمایی نیاز به هزینه های زیاد برای خرید کرم ها و داروهای گران قیمت به مدت چندین ماه دارید. اما در روش سفید کردن واژن با لیزر، شما تنها با چندین جلسه کوتاه و هزینه های کمتر به نتیجه بهتری خواهید رسید.

تعداد جلسات سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر در ۵ الی ۱۰ جلسه با فواصل یک ماه انجام می شود. این روش حدودا ۶۰ تا ۷۰% موفقیت آمیز بوده است.

پیشنهاد بهترین متخصص زنان و زایمان بر این است که اگر به دنبال پاسخ دهی بهتر از روش وایتنینگ واژن Vaginal whitening هستید، لیزر را همراه با کربوکسی تراپی واژن و مزوتراپی انجام دهید.

اندیدای مناسب برای سفید کردن واژن

از آنجا که این عمل جزء عمل های زیبایی واژن است و کاملاً اختیاری است، باید بررسی شود که آیا شما کاندیدای مناسب برای سفید کردن واژن هستید یا خیر؟ در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید می توانید عمل وایتنینگ واژن را انجام دهید:

  • در صورتی به صورت ژنتیکی پوست تیره دارید.
  • در صورتی که مبتلا به لوپوس، پسوریازیس، تبخال و یا زگیل تناسلی نباشید.
  • در صورتی که در رابطه جنسی به دلیل تیرگی واژن اعتماد به نفس پایینی دارید.
  • در صورتی که در اثر افزایش سن، به دلیل زایمان های مکرر دچار تغییر رنگ پوست ناحیه تناسلی شده اید.
  • در صورتی که پس از لیزر موهای زائد بکینی، پوستتان تیره شده است.

مراقبت های بعد از سفید کردن واژن

  • از لباس های راحت و نخی استفاده کنید.
  • از کرم های موضعی که پزشک تجویز می کند استفاده نمایید.
  • تا دو روز مقاربت نداشته باشید.
  • در صورتی که عفونتی داشتید قبل از انجام لیزر به پزشک اطلاع دهید.
  • می توانید ورزش کنید و مانعی برای آن نیست.

درمان تیرگی واژن بعد از بارداری و زایمان

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افرادی که قصد بارداری دارند را درگیر کرده باشد این است که آیا بارداری و زایمان باعث تیرگی پوست می شود؟

در جواب این سوال باید گفت که تیرگی در نواحی کشاله ران، اطراف پستان، زیر ناف و ناحیه تناسلی در بارداری به دلیل افزایش هورمون ها اتفاق می افتد.

اما برای رفع تیرگی های واژن بعد از حاملگی و زایمان چه کنیم؟ در دوران بارداری پزشک متخصص زنان کرم های روشن کننده ای تجویز می کند که می تواند در جهت رفع تیرگی موثر باشد و بعد از زایمان می توان برای رفع تیرگی واژن از لیزر درمانی، کربوکسی تراپی و مزوتراپی استفاده کرد.

آیا لیزر موهای زائد همزمان با لیزر روشن سازی واژن امکان پذیر است؟

شاید سوال اکثر شما عزیزان این باشد که آیا لیزر موهای زائد را می توان همزمان با لیزر بلیچینگ واژن انجام داد؟ توصیه ما به شما این است که حتما لیزر موهای زائد را قبل از لیزر بلیچینگ واژن انجام دهند و اگر قصد انجام همزمان این دو لیزر را دارید حتما دو الی سه هفته فاصله بین لیزر موهای زائد و لیزر روشن سازی واژن داشته باشید.

آیا کسانی که زگیل تناسلی دارند می توانند از لیزر سفید کردن استفاده کنند؟

بسیاری سوال می پرسند که آیا کسانی که دچار hpv یا همان زگیل تناسلی هستند می توانند لابیاپلاستی یا لیزر سفید کرد انجام بدهند؟ در پاسخ باید گفت زمانی که شما ضایعات فعال دارید، به خاطر آسیبی که ممکن است به ضایعات وارد شود و باعث پخش و گسترش این ضایعات در ناحیه تناسلی بشود، بنابراین این نوع جراحی ها توصیه نمی شود. اما زمانی که شما ضایعه ای روی ناحیه تناسلی ندارید خیلی رراحت می توانید این جراحی را انجام دهید.

کسانی که تبخال تناسلی دارند و در زمانی که بیماری فعال هست ، اقدام به جراحی و لیزر نکنند و کسانی که ریسک بالایی دارند از دوالی سه روز قبل به توصیه پزشک از دارو آسیکلوویر را مصرف کنند و بعد اقدام به جراحی نمایند.

سوالات متداول سسفید کردن واژن

آیا سفید کردن با لیزر درد دارد؟

استفاده از لیزر CO2 فرکشنال بدون درد و نیاز به بی حسی انجام می شود و در مطب و کلینیک قابل انجام می باشد. ممکن است گاهی برخی از افراد احساس درد تا یکی دو روز پس از لیزر داشته باشند که با استرراحت برطرف خواهد شد.

آیا وایتنینگ بر میل جنسی تاثیر دارد؟

بسیاری گمان می کنند با انجام سفید کرردن یا همان وایتنینگ میل جنسی و حس جنسی در انها کاهش می یابند.باید بدانید که این مساله صحت ندارد. تنها ممکن است تا یک الی دوماه بعد کسانی که درد کمی را احساس می کنند حس کمتری داشته باشند که آن هم به دلیل ترس از درد است. در غیر این صورت هیچ تاثیر منفی بر میل جنسی بانوان نخواهد گذاشت.

آیا سفید کردن واژن سن خاصی دارد؟

خیر معمولا بانوانی که در اثر عوامل مختلفی مثل زایمان و افزایش سن و غیره دچار تیرگی ناحیه تناسلی شده اند می توانند از انواع روش های سفید کردن استفاده کنند. ببهتر است قبل از هر چیز به پزشک متخصص زنان مراجعه شود و پس از معاینه تشخیص دقیق انجام بگیرد.

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.