پرش لینک ها

علت خونریزی هنگام رابطه جنسی

علت خونریزی هنگام رابطه جنسی:

درمان خونریزی هنگام رابطه جنسی توسط دکتر لیلا جعفری متخصص زنان بوشهر

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که هنگام رابطه جنسی متوجه خونریزی می شوید؟ آیا خونریزی هنگام رابطه جنسی خطرناک است ؟

در این مقاله به بررسی علت خونریزی هنگام رابطه جنسی می پردازیم.

۱٫ استفاده از روش های پیشگیری از بارداری

مصرف یک قرص جدید و یا گاهی فراموش کردن مصرف یک قرص، می تواند باعث خونریزی ناگهانی هنگام رابطه جنسی شود. مشاهده خونریزی بعد از تغییر نوع داروی مصرفی، می تواند کاملا طبیعی باشد. اما در صورت تکرار و تداوم خونریزی حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

. ابتلا به عفونت های مقاربتی

خونریزی هنگام رابطه جنسی می تواند نشانه ای باشد از ابتلا به بیماری های مقاربتی. به همین خاطر، در صورت داشتن ترشح توصیه می شود وجود هر گونه عفونت از قبیل کلامیدیا و یا گنوره آ مورد بررسی قرار بگیرد.

در بسیاری از موارد، بیماری های مقاربتی با مصرف آنتی بیوتیک درمان می شوند.

۳٫ بارداری

بارداری می تواند یکی از دلایل خونریزی هنگام رابطه جنسی باشد. به همین خاطر، در صورت مشاهده لکه خون حین رابطه جنسی و یا ما بین سیکل قاعدگی، حتما تست بارداری انجام دهید. تست بارداری، به تشخیص بارداری اولیه و هم چنین حاملگی خارج رحمی کمک می کند.

. یائسگیبالا رفتن سن، یکی از دلایل خونریزی واژنی و یا حین رابطه جنسی می باشد. در بسیاری از موارد، در سنین بعد از یائسگی، به دلیل کاهش سطح هورمون استروژن و خشکی شدن واژن، و هم چنین نازک شدن پوست، شاهد خونریزی هنگام رابطه جنسی خواهیم بود.به همین خاطر، خونریزی هنگام رابطه جنسی، اوایل شروع یائسگی و یا حتی قبل آن، جای نگرانی ندارد. اما در صورت تکرار و تداوم خونریزی، مراجعه به پزشک و بررسی علت بروز آن توصیه می شود.۵٫ سرطان دهانه رحمخونریزی هنگام رابطه جنسی می تواند به دلیل تغییر و ناهنجاری در گردن و دهانه رحم باشد. این تغییرات می تواند التهاب ناشی از عفونت و یا رشد سلول ها و اصطلاحا سرطان باشد. معاینه و بررسی رحم و تشخیص هر گونه تغییر در ظاهر دهانه رحم و انجام تست پاپ اسمیر همواره توصیه می شود.

6. اندومتریوز

اندومتریوز، یکی دیگر از علل خونریزی هنگام رابطه جنسی می باشد. در بسیاری از موارد خانم های مبتلا به اندومتریوز، از خونریزی های نامنظم و یا لکه ای شکایت می کنند. اما خونریزی، مشخصه اصلی این اختلال نیست و در صورت تداوم خونریزی حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

۷٫ داشتن پوستی حساس

حساس بودن پوست و یا پولیپ های کوچک موجود در گردن رحم، می تواند باعث خونریزی هنگام رابطه جنسی شود. در صورتی که پوست رحم حساس باشد، تماس باعث خون آمدن از این ناحیه خواهد شد.

دکتر لیلا جعفری متخصص زنان بوشهر برای اطلاعات بیشتر و مشاوره یا نوبت دهی با ما تماس بگیرید.

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.