پرش لینک ها

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان بیشتر درچه اشخاصی رخ می دهد؟ آیا تنبلی تخمدان در یائسگی هم رخ می دهد؟ راه درمان تنبلی تخمدان چیست؟ بهترین قرص برای تنبلی تخمدان چیست؟ در این مقاله در رابطه با تمامی این موضوع ها توضیحاتی را قرار داده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

تنبلی تخمدان چیست

تنبلی تخمدان یا در اصطلاح پزشکی PCO چیست ؟

وجود کیست های کوچک در تخمدان بیانگر PCO است ، این کیست ها در بخش  محیطی تخمدان ایجاد می شوند ، بهتر است بدانید که این کیست ها کیست واقعی نمی باشند بلکه فولوکلهای می باشند که در زمان پریودی قرار بوده به فولوکل بالغ تبدیل شود ، اما به دلیل عدم منظم بودن سیکل قاعدگی به شکل فولکولهای کوچک در تخمدان باقی مانده ، که زمان سونوگرافی قابل نمایش هستند .

تنبلی تخمدان یک اختلال است که با یکسری علائم نمایان می شود؟

علائم تنبلی تخمدان

  • اضافه وزن
  • ایجاد شدن موهای زائد روی صورت
  • نامنظمی پریودها
  • قطع شدن پریود
  • ریزش مو
  • افزایش اشتها
  • افسردگی
  • کم شدن تحرک

علت تنبلی تخمدان چیست ؟

مهم ترین علت تنبلی تخمدان زمینه ژنتیکی است ، البته لازم به ذکر است که نوع زندگی اشخاص در این بیماری تاثیر گذار است ، بانوان و دخترانی که کم تحرک هستند و غذاهای پرکالری و پرچرب استفاده می کنند بیشتر از سایر اشخاص درمعرض تنبلی تخمدان هستند .

درمان تنبلی تخمدان

در ابتدا باید در نظرگرفت شخص برای چه چیزی می خواهد تنبلی تخمدان را درمان کند ، در صورتی که شخص دچار ناباروری شده باشد ، باید از درمان های استفاده شود که شخص نه تنها تنبلی تخمدانش درمان شود ، بلکه تخمدان ها را تحریک نماید که تخمک گذاری را انجام دهند ، در این مواقع از پروژسترون و از متفورمین استفاده می شود و داروهای که تحریک کننده تخمدان باشد .

درمان تنبلی تخمدان در سنین نوجوانی

اگر شخص در سن نوجوانی به تنبلی تخمدان مبتلا شده باشد ، برای درمان تنبلی تخمدان از داروهای ترکیبی استفاده می شود، تا پریود دختر نوجوان منظم گردد .

تنبلی تخمدان در تمام سنین رخ می دهد حتی در سنین یائسگی هم رخ می دهد ، حتی اگر از زمان باروری وی گذشته باشد .

توصیه های دکتر جعفری برای درمان تنبلی تخمدان

دکتر جعفری جراح زیبایی زنان بیان می کنند که برای درمان تنبلی تخمدان در ابتدا بانوان و دختران عزیز حتما باید جز برنامه خود ورزش و تحرک را قرار دهند ، مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری را کاهش دهند .بهترین قرص برای تنبلی تخمدان را بسته به سن شخص ، مدت زمان مبتلا بودن به تنبلی تخمدان واینکه شخص به چه علت به تنبلی تخمدان مبتلا شده است را نمی توان تعیین کرد در هر شخص تنبلی تخمدان متفاوت است

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

اینکه برای درمان تنبلی تخمدان از چه دارویی استفاده کنید قطعا به تشخیص پزشک خواهد بود. اما داروهای درمان تنبلی تخمدان شامل :

کلومیفن

با مصرف این دارو، زنانی که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند می توانند باردار شوند؛ البته لازم است اضافه گردد که مصرف این دارو شانس دوقلوزایی یا چندقلوزایی را بالا می برد.

متفورمین

مصرف این دارو موجب کاهش انسولین و درمان دیابت و درنهایت منجر به بهبود شرایط تنبلی تخمدان می گردد.

اسپیرونولاکتون

هدف این دارو افزایش هورمون زنانه است و همچنین موجب کاهش فشار خون،رفع مشکلات قلبی و کلیوی می گردد.

مصرف این دارو ها خودسرانه و بدون تجویز پزشک میتواند عواقب خیلی بدی داشته باشد، چرا که داروها با توجه به میزان مشکل شما باید در دوره درمانی و دوز مشخصی مصرف گردد در غیر اینصورت نه تنها مشکل برطرف نخواهد شد بلکه ممکن است عوارض دیگری نیز در فرد ایجاد نماید.

بهترین قرص برای تنبلی تخمدان

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.