تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی:

دکتر لیلا جعفری متخصص زنان و زایمان بوشهر:

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی چیست؟ آیا لابیاپلاستی سبب کاهش میل جنسی می شود؟ آیا اشخاص پس از لابیاپلاستی میل جنسی شان افزایش می یابد؟ دکتر جعفری جراح زیبایی زنان بیان می کنند که بانوانی که قصد انجام لابیاپلاستی را دارند باید این موضوع را بدانند که به جز لابیاها در ناحیه دستگاه تناسلی ناحیه ای بنام کلیتوریس داریم که حس جنسی زنان و اعصاب حسی زنان در این ناحیه بسیار زیاد است. در این بخش به دلیل پوسته اضافه که وجود دارد ممکن است حس فرد از بین برود، بنابراین جراح زیبایی زنان که اعصاب را به خوبی می شناسد به آسانی می تواند پوسته اضافی را به کمک جراحی لابیاپلاستی بردارد که نه تنها میل جنسی بانوان کم نمی شود بلکه با انجام درست جراحی لابیاپلاستی میل جنسی بانوان نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

علت تغییر فرم لابیاها

بسیاری از زنان مشکلاتی را در لب های داخلی واژن یا لابیا مینور تجربه می کنند. لابیا مینور می تواند در طول زمان به دلیل بارداری، زایمان و روند پیری تغییر کند. زمانی که این بافت ها کشیده شده و آویزان شوند یا بیشتر از حالت نرمال بزرگ باشند، پوشیدن لباس های تنگ و فعالیت جنسی را برای فرد دردناک خواهد کرد. خوشبختانه راه حلی برای این موضوع وجود دارد: جراحی جوانسازی واژن که به عنوان لابیاپلاستی نیز شناخته می شود.

تاثیر لابیا بزرگ در میل جنسی زوجین

بیشتر زنانی که تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار می گیرند، از تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی خود نگران هستند. برخی از زنان دارای لابیای مینور بزرگتر هستند که به آن هایپرتروفی لابیا نیز گفته می شود. بسیاری از زنان لابیای بزرگتر از نرمال، لابیای برآمده و نامتقارن را از نظر زیبایی نامطلوب می دانند. برخی از زنان هنگام راه رفتن، دوچرخه سواری، ورزش کردن، یا پوشیدن انواع خاصی از لباس های زیر  یا شلوارهای تنگ، به علت لابیای بزرگ، احساس ناراحتی و درد می کنند.

برخی از زنان از دوش گرفتن در باشگاه و مکان هایی که دیگران می توانند لابیای بزرگ آن ها را ببینند، خجالت می کشند. همچنین زنان ممکن است دچار مشکلات بهداشت شخصی ناشی از لابیای بزرگ شوند. یکی دیگر عوارض لابیا بزرگ، کاهش اعتماد به نفس و احساس درد در حین مقاربت جنسی است. بنابراین بسیاری از زنان از فعالیت جنسی به علت لابیای بزرگ دوری خواهند کرد. در چنین مواردی تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی مثبت خواهد بود.

تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی زنان چگونه خواهد بود؟

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های زنان در مورد تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی آنها می باشد. خوشبختانه، پاسخ این است که تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی مثبت خواهد بود. لابیاپلاستی میل جنسی زنان را کاهش نمی دهد و از لذت فعالیت جنسی نمی کاهد. در طی جراحی لابیاپلاستی، جراح فقط بافت اضافی لابیا را برمی دارد و جراحی روی عصب های لابیا انجام نمی شود. در واقع لابیاپلاستی می تواند زندگی جنسی زنان را به میزان زیادی بهبود دهد، زیرا لابیای مینور بزرگتر از حالت نرمال می تواند باعث دردناک شدن رابطه جنسی شود. بنابراین لابیاپلاستی باعث کاهش درد در رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس زنان خواهد شد.

تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی زنان پس از جراحی

تصمیم برای جراحی لابیاپلاستی یک موضوع بسیار حساس و شخصی می باشد. بنابراین قبل از اقدام به جراحی، آگاهانه تصمیم بگیرید و گزینه های خود را به دقت بررسی کنید. بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه، زنان پس از انجام این عمل خوشحال و آسوده شده و اعتماد به نفس آن ها افزایش می یابد. این موضوع اثباتی بر مثبت بودن تاثیر لابیاپلاستی در میل جنسی زنان است.

پس از این جراحی معمولاً برانگیختگی جنسی افزایش یافته و کیفیت ارگاسم زنان بالاتر می رود. ظاهر و احساس مثبت جدیدی که پس از لابیاپلاستی ایجاد می شود، به زنان کمک می کند تا نسبت به آلت تناسلی خود اعتماد به نفس کافی داشته باشند. بنابراین زنان در فعالیت جنسی بهتر عمل کرده و میل جنسی آنها افزایش می یابد. به طور کلی لابیاپلاستی با رضایت جنسی و ارگاسم تداخلی ندارد.

دکتر جعفری جراح زیبایی زنان بیان می کنند اگر اشخاصی که جراحی لابیاپلاستی را انجام می دهند آگاهی کامل به این موضوع نداشته باشند و نقاط اعصاب را نتوانند شناسایی نمایند ممکن است جراحی لابیاپلاستی سبب آسیب به این ناحیه شود و میل جنسی بانوان کاهش پیدا کند .

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

مانند بسیاری از جراحی ها، بیماران باید در دوره بهبودی پس از عمل از فعالیت بدنی شدید و رابطه جنسی خودداری کنند. هر زنی با توجه به پتانسیل بدن خود بهبود می یابد. با این حال، به طور کلی، بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی حداقل چهار هفته و تا شش هفته طول می کشد. مهم است که در این دوره زنان از رابطه جنسی خودداری کنند.

توجه داشته باشید که جراح شما ممکن است توصیه های متفاوتی را بر اساس وضعیت سلامت بدن شما ارائه دهد. مهم است که به توصیه های بعد از جراحی، عمل کنید.

اگر این عمل توسط یک جراح خوب انجام شود و اقدامات بعد از لابیاپلاستی به خوبی انجام شود تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی زمانی افزایش می یابد.

عمل لابیاپلاستی شامل چه مواردی می شود؟

هدف اصلی لابیاپلاستی کاهش اندازه لابیای مینور است. لابیای هر زنی با دیگر زنان کمی متفاوت است. اندازه متوسط ​​لب های داخلی واژن حدود ۰٫۷ تا ۰٫۵ سانتی متر است. این اندازه گیری از لبه های کوچک تا چین های پوستی بالایی محاسبه می شود. لابیاپلاستی معمولا با هدف کوچک کردن بافت لابیا، به طوری که در محدوده اندازه متوسط و نرمال ​​قرار گیرد، انجام می شود.

آیا عمل لابیاپلاستی برای زنانی که از لابیای خود ناراضی هستند لازم است؟

امروزه جراحی لابیاپلاستی به علت علاقه افراد به حفظ و بهبود سلامت دستگاه تناسلی آنها رو به افزایش است. این جراحی هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی برای فرد موثر خواهد بود. همه زنان فرم بدنی منحصر به فرد خود را دارند. اگر لابیای مینور شما ظاهری غیرعادی دارد، نیازی نیست این ظاهر غیرطبیعی را تحمل کنید. با جراحی لابیاپلاستی می توانید بر عدم اعتماد به نفس و نارضایتی خود غلبه کنید.