پرش لینک ها

داروهای پس از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی از چه دارو و پمادی استفاده کنیم؟

پس از جراحی لابیاپلاستی که یک جراحی مینور است، به دلیل محل جراحی که یک ناحیه مرطوب می باشد لازم است که مدت کوتاهی بیمار آنتی بیوتیک مصرف نماید، البته برای جراحی های مینور نیاز به مدت زمان طولانی برای مصرف آنتی بیوتیک بیمار ندارد، گاها پزشکان و جراحان ممکن است تک دوز هم تجویز نمایند اما به دلیل اینکه این منطقه معمولا مرطوب است و تابش نور را ندارد و شخص یک حس خیس شدن به دلیل ترشحات واژن ممکن است داشته باشد، ممکن است محیط مناسبی برای رشد باکتری ها  و قارچ ها فراهم شود.

برای اینکه دچار یبوست نشوید، مصرف انواع ویتامین c، انجیر توصیه می شود، تا حد ممکن شما نباید غذاهای فست فود و پر نمک استفاده نمایید.

پمادهای ترمیمی

بسته به تکنیک لابیاپلاستی و پوست هر شخص دکتر جعفری جراح زیبایی زنان یکسری پماد ترمیمی برای ترمیم جای زخم ها می نویسد که شخص حتما تا ترمیم کامل پمادها از آن استفاده نماید .پس از هر جراحی به دلیل اینکه شخص استرس دارد سیستم ایمنی بدن کمی ضعیف می شود ، باز مکان مناسبی برای رشد باکتریها و قارچ ها فراهم می گردد، به همین دلیل دکتر جعفری جراح زیبایی زنان توصیه می کنند که تا سه روز بیمار یکسری آنتی بیوتیک ها را مصرف نماید. جراح با دانستن شرح حال بیمار و حساسیت های خاصی که بیمار دارد و مواد مصرفی حین جراحی نظیر نخ های مختلف واژینال ، انواع لیزر وسایر روش ها نیاز است برای هر بیمار آنتی بیوتیک خاص خودش تجویز شود. لابیاها یک بافت پر عروق و پر لنفاتیک هستند که پس از جراحی دچار ورم و التهاب خاصی می شود و چون جراحی بافت نرم را داریم ورم ناحیه زیاد خواهد بود ، بافت نرم به دلیل خونرسانی بلافاصله پس از عمل به دلیل جنس ناحیه بانوان پس از جراحی زیبایی واژن با ورم خاصی روبرو خواهند شد .

مسکن ها و داروها که جراح برای بیمار تجویز می نماید فقط برای از بین بردن درد نمی باشد بلکه برای کاهش ورم هم می باشد ، بنابراین توصیه می شود  که پس از انجام هر گونه جراحی زیبایی واژن و یا لابیاپلاستی حتی با نداشتن درد هم داروها و مسکن ها مصرف شود ، زیرا شخص ظاهر و نتیجه بهتری پس از جراحی زیبایی واژن خواهد داشت .

پماد آنتی بیوتیک در سه روز اول توصیه می شود شخص استفاده نماید که این پماد کمک کننده آنتی باکتریا می باشد، این پماد برای پیشگیری از رشد باکتری های است که ممکن است روی پوست رشد کنند ، مصرف این پماد به دلیل چرب بودن از چسبیده شدن آب و مواد چسبناک اجتناب می نماید.

مصرف شوینده ها

مصرف شوینده ها که جراح نحوه مصرف و روز مصرف این شوینده ها را بیان می کند ، توصیه می شود بانوانی که جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی را انجام داده اند حتما ناحیه را با سشوار خشک نمایند تا از رطوبت واژن را از بین ببرند ، هر گونه رطوبتی سبب افزایش عفونت خواهد  بود. شخص باید از استعمال سیگار اجتناب نماید ، زیرا مصرف سیگار حداقل تا ۱۴ روز قطع نمایند زیرا سبب عفونت و باز شدن مجدد زخم ها خواهد شد.

داروی درمان ورم پس از لابیاپلاستی

دکتر جعفری جراح واژن بیان می کنند که برای پیشگیری از ورم پس از جراحی لابیاپلاستی حتما باید مسکن ها و داروها مصرف شود. استفاده از داروهای که التیام زخم را افزایش می دهند ، مواد و داروهای که دارای زینک هستند برای التیام زخم ها بسیار موفق عمل می کنند ، هم چنین مصرف امگا ۳ نیز بسیار توصیه می شود.

  • مصرف ویتامین E
  • داشتن خواب و استراحت مناسب

استفاده از بتادین پس از جراحی لابیاپلاستی

در گذشته استفاده از بتادین جهت جراحی ها بسیار استفاده می شد پزشکان پس از جراحی بسیار توصیه می کردند که بیماران از بتادین پس از جراحی استفاده نمایند ، اما به دلیل موادی که دارد و باکتری ها را که از بین می برد (در واژن باکتری های وجود دارد که به درمان زخم کمک می کند) به دلیل اینکه پوست لابیاها بسیار ظریف است و جذب مخاطی دارد که بدون پوشش اضافی پوست و مو است بتادین را دکتر جعفری توصیه می کند که پس از جراحی لابیاپلاستی استفاده نکنند زیرا استفاده از بتادین می تواند باکتریهای را که برای حفظ ترمیم زخم و بهبود پس از جراحی لابیاپلاستی شود را از بین ببرد .

خوراکی ها و داروهای ممنوعه پس از لابیاپلاستی

  • عدم مصرف موادی که املاح فراوان دارند
  • عدم مصرف غذاهای شور
  • عدم مصرف فست فودها
  • عدم مصرف لبنیات
  • عدم مصرف آجیل

توجه به این نکته الزامی است که عدم مصرف این مواد تا یک هفته است و پس از یک الی دو هفته می توان مجدد این مواد را مصرف نمایید .داروهای پس از لابیاپلاستی برای هر شخص متفاوت است .

داروهای پس از لابیاپلاستی

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.